Sayfalar

4 Eylül 2015 Cuma

Yandık Elhamdülillah

Tanıtım:
Rüya görür müsün ey kâri? Rüyalarla yaşar mısın bazı vakitler? Sonra yanaklarından kulaklarına doğru süzülen iki damla yaş ile uyanır mısın gecenin o en ıssız, en sessiz, en kimsesiz vaktinde? Dünyanın bir rüya âlemi olabileceğine inanır mısın?

Gel bir başkasının rüyasına dalalım şimdi seninle. Hakikate uyanalım. Pervane olalım. Bedenimizi yakacak ateş arayalım. Evvela Şiraz'a çırpalım kara ipekten kanatlarımızı, ateşi bilen aşk erlerinin yanında konaklayalım. Aşk ateştir diyelim lisansız ve sessiz ve hatta harfsiz kelimelerle. Aşka yanalım, başka yanalım. 

Sonra Mevlana dergâhına düşürelim kara bedenlerimizi, bizi kavuracak bir şem arayalım. Aşk arayalım. Göğe yükseltelim feryadımızı. Aşka ağlayalım.

Bir dağ başında dua eden Yunus'u bulalım sonra. Ona aşkı soralım dilersen, aşkına şahit olalım. Aşkı üç âşıktan dinleyelim biz. Biri; "Aşka uçarsan kanatların yanar" desin bize, diğeri "Aşka uçmazsan kanat neye yarar" diğeri temmet çeksin düşlerimize; "Aşka vardıktan sonra kanatları kim arar" desin, susalım.

Açma sakın gözlerini, bu rüya âşıkların rüyasıdır. Uyanırsan rüyaları unutacaksın.

Yorumum


İnstagramda tavsiyelerine değer verdiğim bir arkadaştan görüp edindiğim bir kitap.
Kitap yeterince kararında bırakılmış
Aslında üçlemenin üçüncü kitabıymış sanıyorum
Ancak ben yazarı bu kitabıyla tanımış oldum
Yazım dili sade,kurulan cümleler mantıklı ve olay örgüsü yerli yerindeydi
Kitap bölüm bölüm anlatılmış bu da benim sevdiğim bir tür.
Mevlana ,Yunus Emre gibi önemli kişiler konuşturulmuş ve yer verilmiş bu şekilde tasavvufi bir kurgu oluşturulmuş ,Ömer ve Kerem çevresinde dönen olaylarla tasavvufi düşünceler okura aktarılmış ve hissettirilmek istenmiş.
Kitabı bir okur olarak başarılı buldum
Puanım 5 üzerinden 4....

4 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor bende edinip okumak isterim. Bol bol okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım güzeldi tek sıkıntı ben ara verdim epey okumamda kopukluk yaşadım yoksa güzeldi sonu daha güzel bağlanıyor hatta o bakımdan da sevdim

      Sil
  2. Tasavvufi kitapları severim. Seri halindeyse diğer kitapların konusunu da merak ettim...
    E sen de beğenmişsin, şans verilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet bence de şans verilmeli dediğim gibi kopukluklar yaşadım tatilden ötürü orası çok kalabalık bir yer eşimin ailesi epey kalabalıklar bir oturuldumu 30 kişi :D haliyle kitap okumaya pek zaman kalmadı ama sonu da güzel bitti

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir